Selasa, 5 Januari 2010

Tahun serba rasa

dua puluh sepuluh pembuka bicara
cabaran baru bermula
tahun menempuh segala

purnama dua bermula cerita
yang ditunggu sudah tiba
yang dinanti akan menjelma

melangkah gagah dalam berani
berangkat tolak tempat bersembunyi
menurut perintah yang mengarah
menyokong seperti hang tuah

tiada yang perlu ditakuti
tiada siapa yang perlu dibenci
hanya tugas penuh kendiri
ikhlas jujur di dalam hati

tahun ini penuh kiriman
datang bulan tidak berpesan
saudagar pula mencari pasti
hujung bulan ditagih janji

tahun ini serba rasa
tahun ini hidupnya terasa
nikmat sesuatu yang sempurna..



-Malim Muda-

3 comments:

10 BUDAK HITAM berkata...

Assalamualaikum saudara,

Dalam kita bersama-sama menongkah arus dan memperjuangkan setiap idea dan pendekatan ke arah kemakmuran dan keamanan sejagat,saya mohon jasa baik saudara untuk letakkan blog saya,

http://10sibudakhitam.blogspot.com/

dalam blog list saudara.Blog saudara juga telah saya masukkan dalam list saya agar kita dapat sama-sama berkongsi memartabatkan agama dan bangsa tercinta.

Salam dari 10 Si budak hitam..

10 BUDAK HITAM berkata...

Salam sejahtera saudara,

Saya dengan ini secara rasminya menjadi followers blog saudara.

Dalam memantapkan ukhwah dan merapatkan saf, harapan saya agar dapat kita sama-sama jadi followers blog dan buktikan pengikut kita lebih ramai bersatu-padu dalam menegakkan agama,bangsa dan negara.Tunjukkan inilah generasi maya yang bersatu dalam perjuangan di alam siber.

http://10sibudakhitam.blogspot.com

Terima kasih. Semoga kita berjumpa lagi.

H.E.H berkata...

10 BUDAK HITAM
Ok, TQ