Rabu, 4 Februari 2009

Tanah Pusaka

video

Sungguh gemilang negeriku
Yang kupuja oh tanah Malaysia
Diseluruh dunia negaraku
Yang berdaulat negaraku

Aman makmur kaya-raya
Selama-lama hidup maju jaya
Oh tanah pusaka
Negaraku yang berdaulat dan merdeka

Tanah pusaka bertuah
Berbagai bangsa didalamnya
Hidup aman dan bersama
Bertekun kerja untuk Malaysia

Musuh melanggarku gempur
Sungguh rela kugugur kerana
Kau tanah pusaka
Biar putih tulang jangan putih mata


Lagu :Ahmad Marican
Lirik :Wan Ahmad Kamal

3 comments:

Hulubalang Derhaka berkata...

Tanah pusaka..
Ada waktunya aku bangga..
Ada waktunya aku sengsara..

Keranamu si emas perang..
Aku pernah derita..
Aku pernah hiba..
Aku pernah peranda..

Gua pernah membenci perkataan tu dulu bro.. Tapi sekarang gua bersyukur sebab kerana perkataan tu jugak, segala-galanya kembali sediakala.. Hikmah Tuhan itu lebih besar dari pengetahuan hamba-Nya..

Alhamdulillah

H.E.H berkata...

Hulubalang Derhaka
Mmmmm.....

Ahmad Saabun berkata...

Bacalah, sekurang-kurangnya untuk sebuah bangsa/Salam
http://ahmadsaabun.blogspot.com/2009/02/nizar-kekal-mb-perak.html