Isnin, 2 Februari 2009

Oh ! Lompat

Semua buah ternyata bersedia
Menggerak pasukan yang ada
Mengatur kumpulan istimewa
Merangka sejarah bakal tercipta

Bekalan barang jadi tarikan
Kuasa jawatan jadi habuan
Semua taruhan jadi umpan

Ada yang sudah mula bertindak
Hunus senjata jatuh tanjak
Tetapi mereka kurang bijak
Gerak geri mereka sudah di agak

Ada pula yang mula melompat
Apabila ada orang mula rapat
Melompat kerana pilihan tepat
Melompat mahu untung cepat

Ada pula yang berada ditengah-tengah
Fikiran pening hati berbelah
Melawan kental atau kangkang menyerah

Yang pastinya
Tuhan Maha Kuasa
Penentu segala-galanya


-Malim Muda-

6 comments:

Medan Info Kita berkata...

salam..,

Ini respon saya terhadap berita terbaru kunuuunnya Yb Jamal & Yb Kapt[B] Osman letak jawatan sbg ADUN.

kita semua jgn cepat melatah, biarkan si Anwar seorg saje yg melatah..

Anwar pakar "main belakang", jadi petang tadi dia suruh MB dan DAP melalui Yg DiPertua Dewan Perak umumkan ada terima surat perletakn jwtn dari Yb Jamal & Yb Kpt[B] Osman.

Sebenarnya mereka keluarkan surat AkurJanji yg semua Yb2 “dipaksa” tandatgn tanpa tarikh bila kecoh2 ada Yb DAP nak lompat lama dulu.., surat yg nyatakan kalau mereka keluar parti maknanya letak jwtn & kosong kerusi DUN..

Jgn risau, SPR pasti akan panggil kedua2 Yb tu dan tanya apakah mereka benar2 letak jwtn..??

Si Tambi Yg Dipertua Speaker Dewan Perak pun mungkin akan kantoi sbb menipu, dia kata terima surat dari kedua2 Yb petang tadi.., mana mungkin? MB kata dua2 Yb dah "hilang", mcm mane pulak nanti kalau kedua2 Yb tu buktikan alibi mereka tidak berada di Perak, dan surat tu mereka "dipaksa" tandatgn lama dulu...

Tak semudah itu nak ada pilihanraya, yg penting Pakatan Rakyat dah hilang 2 kerusi DUN….

Berita terbaru juga dikatakan seorg lagi Yb DAP bakal sertai MCA, ha! Nizar akan menghitung detik detik akhir hayatnya..

a.k.u.p.e.n.t.o.i berkata...

lompat sikatak lompat
lompat la tinggi lagi
ada apa dengan pangkat
semua itu ujian ilahi..

MOGA NIZAR TERUS ISTIQOMAH...
TAKBIR!!!!!!!!!!!!!!!

H.E.H berkata...

Medan Info Kita
TQ

a.k.u.p.e.n.t.o.i
Semoga perak darul ridzuan..

one love berkata...

lompat macam katak!

tapi deme tak duduk bawah tempurung la kan...
sebab asik lompat je..

hehehe

azlin hashim berkata...

Salam singgah kemabli..)

H.E.H berkata...

one love
tp yg ni lompat yg tak menjadi

azlin hashim
salam :)