Selasa, 11 November 2008

Teh & Roti Canai

Kau suka dia
Aku pun suka dia
Tapi kami tak suka kat kau

Kau besar
Dia kecil kau jadikan besar
Kami kecil tak dapat nak besar

Kau ikut nafsu
Dia ikut telunjuk
Kami dah tak boleh tunjuk

Kau ramai kawan
Dia ramai sokongan
Kami hanya ada Tuhan

Kau ikut hati
Dia termakan budi
Kami dipaksa berbakti

Kau mahu naik
Dia pun ikut naik
Kami tak tentu naik

Ada yang dapat naik
Ada pulak yang terlebih naik
Kami ni tak mahu naik

Naik dia patut naik beban
Ini naik dia tak berbeban
Ini macam semua mesti naik

Kau naik
Dia naik
Gaji naik
Tepung naik
Minyak naik
Semua mahu naik
Kami apa yang nak naik?

3 comments:

pemikir lapuk berkata...

yg aku nak...barang aku tetap naik...hahahaha...salam sai be

azlin hashim berkata...

Kami darah yg naik, sampai ke otak dah nih..

H.E.H berkata...

pemikir lapuk
;)

azlin hashim
tapi sekarang dah turun