Selasa, 19 Ogos 2008

Pemimpin yang hipokrit

Seorang pemimpin sepatutnya bukan seorang aktor yang dapat melakonkan imej yang sangat baik di depan orang ramai tetapi disebalik tabir dia ada satu watak yang amat berlainan.

Mengapakah segelintir rakyat terlalu taksub dengan pemimpin sebegini? Ini kerana mereka hanya mengenali perjuangan Islam daripada populariti pemimpin ini dan menganggap ketokohannya begitu hebat sekali seolah-olah gerakan Islam mustahil digerakkan tanpanya.

Pemimpin ini hanya dilihat dari jauh oleh orang ramai dan tiada sesiapa pun yang mengenali hati budinya melainkan Allah SWT dan dirinya sendiri. Kalau benar memperjuangkan Islam semua rakyat perlu ingat dan mengambil konteks Islam dari segi hubungan antara pemerintah dan rakyat. Rakyat wajib membantu kerajaan dalam usaha membangunkan negara.

Bagaimanapun rakyat haruslah berdoa agar negara ini terus aman dan perasaan terlalu taksub sepatutnya dibuang dan dihindarkan demi kepentingan Melayu khasnya dan negara amnya dan bukannya kerana individu.

Pilihlah pemimpin yang benar-benar layak dan bukannya yang hanya tahu menyalak menyalahkan orang lain dan yang terlalu tertonjol ketamakan dan dahaganya kepada pangkat, darjat serta kedudukan sahaja.

Biarlah kita bergaduh dan menangis hari ini daripada menangis yang tidak berkesudahan di hari muka. Jadi? berhati hatilah dengan manusia yang saperti “talam dua muka” “bermuka muka”

1 comments:

abe MIE berkata...

http://pkrpasdap.blogspot.com

itulah kerajaan BUTA. Siapa yang buta tak tahu. Anwar hanya ramal akan menang tapi belum tentu sebab nasibnya ditentukan oleh pengundi bukan penyokongnya yang ramai.

sebab itulah gus dur sokong. abe MIE ada cerita menarik pasal gus dur. JOM